Peste 1000 de participanţi s-au trezit în alergare la Crosul Pădurii powered by Dolce Sport

Posted on

Duminică, 30 martie 2014, în Parcul Tineretului, a avut loc cea de-a VI-a ediţie a Crosului Pădurii powered by Dolce Sport, evenimentul sportiv de strângere de fonduri pentru campania Pădurea Copiilor a Asociaţiei ViitorPlus. Partenerii principali ai evenimentului au fost Romtelecom și Cosmote. Sub sloganul „Trezeşte-te în alergare” ediţia cu numărul 6 a Crosului Pădurii a încurajat participarea alergătorilor în pijamale şi şi-a propus să răspundă la întrebarea: când se aleargă mai bine, dimineaţa sau seara?

Prin înscrierea la Crosul Pădurii powered by Dolce Sport, peste 1000 de persoane au susţinut campania Pădurea Copiilor, desfăşurată de ViitorPlus, prin care se doreşte plantarea câte unui puiet pentru fiecare nou-născut din România. În urma evenimentului s-au strâns fonduri pentru plantarea și îngrijirea a 14.000 de puieți, ce vor fi plantați în viitoarele campanii de împădurire realizate de ViitorPlus.

Aproximativ 600 de alergători amatori și profesionişti și 400 de copii au participat la cele 3 curse consacrate: Mini-maratonul de 10 km, Cursa de 3 km şi Cursele Copiilor (500m sau 1km). Clasamentul general la Mini-maratonul de 10 km a fost: locul 1, câştigat de Petru Gabriel Ursu, locul 2 de Daniel Florea şi locul 3 de Ionuţ Marian Purcea. Rezultatele complete ale curselor pot fi consultate pe site-ul Crosul Pădurii.

Cei care au animat ediţia Crosului din acest an au fost Oana Badea, care a şi câştigat locul 2 la cursa de 10km pentru categoria sa de vârstă, Andrei Gligor proaspăt reîntors de la Maratonul din Sahara şi triplul Ironman Andrei Roşu. În lunile premergătoare evenimentului, cei trei atleți au avut rolul de căpitani şi sarcina de a pregăti fizic și psihologic, atât participanții începători, dar și pe cei ce și-au dorit îmbunătățirea performanțelor sau antrenamente pentru curse viitoare mai lungi. Cei trei au fost ambasadorii Crosului Pădurii, alături de mascota Veverix și vedetele Dolce Sport, atât în campaniile online, radio și TV, cât și la orele speciale de educație fizică desfășurate în 3 școli generale din București, în scopul de a promova sportul și viață sănătoasă în rândul celor mici și al tinerilor. Fostul internaţional Iulian Miu, Andrei Nourescu, Florin Căruceru, Pompiliu Constantin, Matilda Popa, Anda Maxim şi Dana Voiculescu au fost vedetele Dolce Sport care au susţinut întregul proiect şi chiar au alergat cot la cot întregul traseu alături de participanţi.

Comunicat de presa Crosul Padurii

Exemplul dat de organizatori şi căpitani în campania de promovare a Crosului a antrenat și alergătorii. O parte dintre concurenţi au descoperit un nou echipament confortabil de alergare și au dat curs invitaţiei de a veni îmbrăcați in pijama. Întreaga campanie de promovare poate fi urmărită aici, iar pozele şi materialele video apărute în urma evenimentului pot fi vizualizate aici.

Întrebarea care a inspirat și slogan-ul, „Trezește-te în alergare!”, a primit în sfârşit un răspuns. Timpii medii de la Mini-maratonul din 2014 au fost comparați cu cei de la ediția de seară din 2013, iar organizatorii au ajuns la concluzia că cel mai bine se aleargă atunci când îi prieşte fiecăruia dintre noi, dar timpii mai buni se scot seara! Dacă la ediţia din 2013 cel mai bun timp la cursa de 10 km a fost de 34’43’’, iar media de timp pe cursă de 55’24’’, anul acesta cifrele au arătat  35’37’’ şi 56’16’’.

Doi urşi fac senzaţie pentru Pădurea Copiilor

După ce în anul 2013, Adrian Be(a)r a alergat 2 munţi pentru Pădurea Copiilor, la ediţia a VI-a a Crosului Pădurii un alt „urs”, Petru Gabriel Ursu, a scris istorie în sprijinul împăduririlor, terminând pe locul I la categoria de vârstă 18-34 ani atât la cursa de 10 km, cât şi la cea de 3km!

Ediţia 2014 a Crosului Pădurii powered by Dolce Sport a însemnat şi 14 alergători care şi-au asumat şi rolul de fundraiser pentru cauza Pădurea Copiilor. Până în prezent, cei 14 au strâns donații de peste 5.800 de lei, iar campania de fundraising dedicată evenimentului și împăduririlor prin campania Pădurii Copiilor continuă peplatforma de donații online Galantom.

Lansată în 2011, Pădurea Copiilor a fost susţinută la 12 evenimente de alergare caritabile în care peste 5.500 de alergători au luat startul pe distanţe diferite, de la cros de 3 km, până la distanţe de ultramaraton (peste 150km). Datorită alergătorilor la evenimente sportive şi donatorilor, a fost posibilă împădurirea pe o suprafaţa echivalentă cu 12 terenuri de fotbal. Pădurea Copiilor este o campanie de strângere de fonduri a programului de împădurire “Adoptă un copac!”. În cadrul acestui program, asociaţia ViitorPlus a plantat şi îngrijit 36 de hectare de pădure (aproape 225.000 de puieţi), dintre care 8 hectare au ajuns la stadiul de masiv (nu mai necesită intervenţie umană). Pentru a marca această reuşită, pe data de 7 iunie 2014, va avea loc un eveniment de lansare a pădurii înfiinţate de ViitorPlus în localitatea Dragoş-Vodă din judeţul Călăraşi.

Comunicat de presa Crosul Padurii

Tags: , , , , ,


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

eleven − ten =

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.